Okazuje się, że sztuka i sport mogą być jednak w tej samej drużynie. Te pozornie dwa sprzeczne bieguny świetnie dogadały się na jednym boisku za sprawą pokazu męskiej kolekcji Givenchy na jesienno-zimowy sezon 2014/2015.
Projektant marki, Riccardo Tisci nie ukrywa swojej nastoletniej fascynacji koszykówką i zainteresowania sztuką modernistycznego architekta Ludwiga Miesa Van Der Roche z artystycznej uczelni Bauhaus. Z godną podziwu wprawą, łączy charakter mody sportowej z elementami stroju formalnego, a głównym wyznacznikiem estetyki swoich projektów czyni wspomniane wyżej inspiracje.
I tak, styl nawiązujący do stroju koszykarzy, z rzędem luźnych sportowych krojów, nabrał artystycznej ekspresji, którą przede wszystkim podkreśliły kolorowe nadruki. Trudno nie zauważyć nawiązań do charakterystycznego logo Bauhausu, sprytnie wkomponowanego w graficzne wzory przypominające piłkę koszykową. Uwadze nie umyka również powtarzalność detali: prostokątne panele materiału pojawiają się zarówno na eleganckich futrzanych szalach, kieszeniach szerokich spodni, jak również na karczkach koszul. Siatka na twarzach modeli może być potraktowana dosłownie i po prostu uzupełniać charakter koszykarskich inspiracji w stylizacjach. Możemy jednak pójść o krok dalej w naszej interpretacji (mając na uwadze założenia formalne sztuki Bauhausu) i skojarzyć ją z modułami rysunku technicznego i matematyczną dokładnością.
Tym samym , w kolekcji pojawiają się ciekawe kombinacje – przedłużone marynarki oraz kurtki typu bomber przypominają płaszcze, a linie, bloki kolorystyczne i zamki idealnie podkreślają proporcje sylwetki. Co ciekawe, w kolekcji znajdziemy ich przełożenie również w trzech pojawiających się na wybiegu damskich stylizacjach.
Riccardo Tisci po raz kolejny udowodnił, że w temacie mody streetwearowej ma jeszcze wiele do powiedzenia. Jeżeli ktokolwiek jeszcze ma wątpliwości, że zwykłą sportową bluzę można podnieść do rangi produktu luksusowego, to powinien uważnie przyjrzeć się kolekcjom Givenchy. Tisci bez wątpienia znalazł swój złoty środek.