Damir Doma wielokrotnie porównywał projektowanie mody do rzeźbienia w formie. „Kształt jest silnie powiązany z materiałem, którego używasz” – mówił rok temu w wywiadzie dla francuskiego Under The Influence Magazine. „Staram się działać instynktownie i pod tym względem nie kontroluję się. Kocham to, że sztuka jest ponadczasowa i posiada mocną koncepcję. To jest moja dyrektywa. Chcę tworzyć ponadczasową klasykę. Z tego względu staram się przewidywać i patrzeć, co będzie następne. Próbuję budować nowe kształty i tworzyć nowe proporcje” – wyznał projektant.
Hasło z notki dotyczącej pokazu najnowszej kolekcji damskiej na sezon wiosna lato 2014, mówi, że „pierwotnym instynktem jest porzucić, zredukować, cofnąć się”. Ta deklaracja minimalizmu znajduje potwierdzenie już w pierwszych sylwetkach, które pojawiły się na wybiegu. Projektant ogranicza paletę kolorów do białego, a zamiast skupiać uwagę na różnorodności faktur, prezentuje delikatne plisy i panele, proste, surowe cięcia oraz prześwity w postaci okrągłych detali na tkaninach. Charakterystyczne kręgi będące lejtmotywem całej kolekcji pojawiły się na plisowanych sukienkach i spódnicach oraz luźnych T-shirtach.
Chwilę później na wybieg wkraczają inne kolory i wzory. Wśród nich motyw kratki i odcienie beżowego, pomarańczowego, szarości, zgniłej zieleni i granatu. Pojawia się również jeden żółty akcent, będący ciekawym urozmaiceniem kolorystycznej palety. Całość zamyka czerń, co raczej nie jest żadną niespodzianką w kolekcjach niemieckiego projektanta.
Asymetryczne cięcia, delikatne drapowania i akcenty intensywnych kolorów budują geometryczną całość, a każdy pojawiający się detal wpływa na ciekawy koncept kolekcji. Projektant rzeźbi w tkaninach jak w drewnie – łącząc ze sobą różne grubości materiałów i wyraźnie akcentując na nich okrągłe detale. Stylizacje z pokazu uzupełniają okulary przeciwsłoneczne, stworzone we współpracy z marką Mykita i inspirowane sztuką amerykańskiego artysty Sterlinga Ruby ( twórca ten znany jest ze współpracy z Rafem Simonsem).
Napisać o kolekcji Damira Domy, że jest przemyślana, wydaje się najodpowiedniejszym komplementem w przypadku tak konceptualnej mody.