„Nie możesz żyć z ograniczonym horyzontem. To przytłaczające” – Gabrielle Chanel
Fotograficzna wyprawa Lucii Pici, dyrektor kreatywnej CHANEL Makeup, do Japonii i Korei Południowej, zwiastuje nowe terytoria i spektakularne efekty świateł w stale powiększającym się krajobrazie francuskiej marki. Od błysku rybich łusek na targu w Tokio do gniazd kabli zawieszonych na bocznej ulicy Seulu, Pica zanurzyła się w intymne drobiazgi codziennego życia, do którego kultura wschodnioazjatycka przypisuje świętą wartość. Tak bliskie uznanie spokojnego piękna i wzniesienie na wyżyny najskromniejszego obiektu zainspirowały bogatą w niuansach linię makijażu.
W kolekcji wiosna lato 2019, nazwanej VISION D’ASIE: L’ART DU DÉTAIL (tłum.: Wizja Azji: Sztuka Detali), głębia i wyrafinowanie wyrażane są w charakterystycznej dla Pici grze światła oraz świetlistej architekturze, którą buduje.
Półprzezroczysty, nowy sztyft BAUME ESSENTIEL tworzy na skórze zroszony, „mokry” blask, który ożywia twarz dzięki subtelnym rzeźbiarskim efektom. Oczy migoczą witalnością, ponieważ dynamiczne dopasowanie tekstur w paletach OMBRE PREMIÈRE CRÈME oraz LES 9 OMBRES leży w sercu tej kolekcji. Kremowy, metaliczny OMBRE PREMIÈRE CRÈME w odcieniu Patine Bronze fascynuje sam w sobie, ale działa również jako cień bazowy do noszenia pod LES 9 OMBRES, aby zintensyfikować efekt. Świetlisty makijaż oczu występuje naprzeciw mocnym w wyrazie, matowym pomadkom ROUGE ALLURE VELVET oraz ROUGE ALLURE LIQUID POWDER, a także prowokacyjnym odcieniom lakierów do paznokci LE VERNIS.
Dzięki urzekającym wibracjom światła, koloru i tekstury, VISION D’ASIE: L’ART DU DÉTAIL staje się żywa. „Lubię dawać makijażowi swobodę podróżowania” – powiedziała Lucia Pica – „Nigdy nie chcę ograniczyć kobiet do konwencji lub stereotypów perfekcji”.
PORÓWNAJ: CHANEL MAKEUP: KOLEKCJA LIBRE 2018 MAXIMALISME DE CHANEL
VISION D’ASIE: L’ART DU DÉTAIL OCZAMI LUCII PICI
Lucia Pica podróżuje, aby wzbić się na wyżyny swojej kreatywności w CHANEL. Jej coroczne wyprawy fotograficzne są obfitą studnią, z której można czerpać garściami. Podczas gdy poprzednie podróże koncentrowały się na ulubionych panoramach, kolekcja wiosna lato 2019 skupia się na celebrowaniu codzienności i odnajdowaniu piękna w najzwyklejszych obiektach i miejscach.
„Nie chciałam jedynie dokumentować” – wyjaśnia Pica. „Eksplorowaliśmy prawdziwe życie, uchwycając ulotne kolory i tekstury, aby następnie przenieść je na coś cennego”.
VISION D’ASIE: L’ART DU DÉTAIL jest subtelną i świetlistą kolekcją, która czerpie inspiracje ze sztuki fotograficznej uwieczniania detali oraz eksponowania tekstur za pomocą światła.
„Powiększanie i zmniejszanie fotografii jest jak wykonywanie makijażu” – porównuje Lucia Pica. „Podchodzę bliżej aby nałożyć, oddalam się, aby ocenić efekt z szerszej perspektywy. Warstwy światła i koloru sprawiają, że rzeczy mają o wiele większe oddziaływanie”.
Balsamiczny, lśniący makijaż intrygujący odcieniami, nowoczesnymi patynami i zniewalającymi metalicznymi połyskami tworzy wyrafinowany look, przesycony niewymuszoną elegancją charakterystyczną dla współczesnej Azji Wschodniej. Według Lucii Pici, japońska filozofia wabi-sabi – sztuka postrzegania szlachetności w niedoskonałości – rodzi swobodny stosunek do piękna, które nie jest niczym ograniczone; taki, który jest otwarty na przyjemność chwili.
Eleganckie tekstury i poetyckie kolory spotykają się w wiosenno-letniej linii CHANEL, która znajduje rezonans w zwyczajności i wzniosłości tego, co pozornie nieinteresujące.
„Piękno niedoskonałości ma dla mnie znaczenie pod względem tego, co robię – pragnę tego, co jest żywe” – Lucia Pica
ZOBACZ TEŻ: LUCIA PICA – BIOGRAFIA I PORTFOLIO
CHANEL VISION D’ASIE: L’ART DU DÉTAIL – OCZY
Lucia Pica wprowadza super miękką, wyciszoną paletę uzupełniających ceni, które oferują kobietom swobodę podróżowania między subtelnościami różnych krajów i kontynentów.
Dzięki szerokiej gamie lśniących, błyszczących, matowych i kremowych tekstur w palecie cieni LES 9 OMBRES i potencjale warstwowym cienia OMBRE PREMIÈRE CRÈME, jedyny limit intensywności sprowadza się do osobistych preferencji w danej chwili. Kremowy, metaliczny odcień fascynuje, gdy jest stosowany samodzielnie, ale działa również jako partner noszony pod kremowym matowym, migoczącym i intensywnym proszkiem, intensyfikując enigmatyczne, uniwersalne odcienie. Wyrafinowane pary złota z khaki i ciemnoszary z wibrującą czerwienią zapraszają na podziwianie z bliska.
„LES 9 OMBRES to mieszanka blasku, wysokiego połysku i matu – w całej kolekcji tematem przewodnim jest warstwowość. Możesz użyć OMBRE PREMIÈRE CRÈME jako produktu bazowego do wzmocnienia LES 9 OMBRES. Zielony brąz OMBRE PREMIÈRE CRÈME Patine Bronze pochodzi z tej samej rodziny, co odcień khaki LES 9 OMBRES” – wyjaśnia Lucia Pica.
LES 9 OMBRES EDITION N°2:
A satiny gold (satynowe złoto)
A satiny platinum (satynowa platyna)
An ivory champagne (szampan w odcieniu kości słoniowej)
A matte beige (matowy beż)
A satiny gold green (satynowa złocista zieleń)
A matte brick red (matowa ceglana czerwień)
A luminous matte dusty blue (rozjaśniony, matowy przydymiony błękit)
An intense matte deep brown (intensywnie matowy głęboki brąz)
A deep petrol blue (głęboki niebieski z efektem benzyny)
OMBRE PREMIÈRE CRÈME Patine Bronze – a satiny gold bronze (satynowy złocisty brąz).
CHANEL VISION D’ASIE: L’ART DU DÉTAIL – TWARZ
Pierwszy zwiastun wiosny przyniósł nowy produkt CHANEL, który nadaje naturalnej poświaty twarzy, ustom i oczom. Centrum VISION D’ASIE: L’ART DU DÉTAIL – jedwabisty żelowy balsam w sztyfcie BAUME ESSENTIEL – przesuwa się po skórze, uwalniając zroszoną świeżość; niczym subtelne muśnięcie na skórze – doskonale wpisuje się w wizję Lucii Pici o kontraście przezroczystości z wibrującymi pigmentami.
Aby dozować odpowiednią ilość, Lucia zaprojektowała specjalny pędzel. Dzięki PINCEAU ILLUMINATEUR RÉTRACTABLE, sztyft BAUME ESSENTIEL może być nakładany wszędzie na twarz: na kości policzkowe w celu uzyskania świeżego i zroszonego efektu, na policzkach przed nałożeniem kremowego różu, na powiekach dla błyszczącego wykończenia lub na łuku brwiowym, aby go wyeksponować.
„Świeży, neutralny róż może być używany wszędzie” – wyjaśnia Lucia Pica. „To lekki, rzeźbiarski efekt dla twarzy bez śladu ciężkości”.
BAUME ESSENTIEL Transparent (bardzo jasny, przezroczysty róż)
BAUME ESSENTIEL Sculpting (lekka, satynowana, przezroczysta brzoskwinia).
CHANEL VISION D’ASIE: L’ART DU DÉTAIL – USTA
Rozkwit na ustach za sprawą wiosennej obietnicy. Rześkie odcienie ożywiają się pod postacią dwóch matowych wykończeniach. Kremowa luksusowość pomadki ROUGE ALLURE VELVET współgra ze zmysłową paletą, która wywołuje spokój i godność wschodnioazjatyckiej starożytności, podczas gdy pomadka ROUGE ALLURE LIQUID POWDER pulsuje wibrującą Japonią i ultra nowoczesną Koreą Południową.
„Dla mnie pomadki mają poczucie kobiecości. Tymczasem puder wtapia się w skórę. To wyrafinowane tekstury” – mówi o swoich odczuciach autorka kolekcji.
ROUGE ALLURE VELVET Nuance (morelowy beż)
ROUGE ALLURE VELVET Impérial (czerwona dachówka)
ROUGE ALLURE VELVET Infrarose (świetlista malina)
ROUGE ALLURE LIQUID POWDER Electric Blossom (makowy oranż)
ROUGE ALLURE LIQUID POWDER Bittersweet (fioletowa fuksja).
CHANEL VISION D’ASIE: L’ART DU DÉTAIL – PAZNOKCIE
LE VERNIS zaznacza ostatnie szlify w kolekcji CHANEL wiosna lato 2019 przesyconej światłem. Parowanie lakierów do paznokci, które odzwierciedla dwoistość współczesnego wschodnioazjatyckiego doświadczenia, utożsamia wdzięk i skromność, które napotykają wstrząs niepohamowanego elektryzującego koloru. LE VERNIS Bleached Mauve jest intensywnym różowym beżem, który wywołuje patynę w postaci starzonego pigmentu, podczas gdy neonowa fuksja LE VERNIS NÉON Techno Bloom rośnie wraz z elektrycznym biciem serca współczesnego Tokio lub Seulu.
„Bez względu na to, czy chodzi o dbałość o szczegóły i wartość, jaką ludzie wkładają we wszystko, czego się dotkną w Japonii, czy bardziej miejskie doświadczenie Korei Południowej” – opowiada Lucia Pica – „znaleźliśmy tam piękno”.