REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
Warto odwiedzić
(1,0)foreachslotdata->visible_adsense:1
Logotyp serwisu lamode.info
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

KAROLINA SIARKOWICZ. PROJEKTY, KTÓRE MÓWIĄ GŁOSEM SZTUKI UBRANEJ W LUKSUS

O kolekcji "Monotype", początkach w branży mody i planach na przyszłość rozmawiamy z Karoliną Siarkowicz - zapraszamy!

KAROLINA SIARKOWICZ. PROJEKTY, KTÓRE MÓWIĄ GŁOSEM SZTUKI UBRANEJ W LUKSUS 23771 117520
REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

O kolekcji dyplomowej „Monotype”, początkach pracy w branży mody i planach na przyszłość rozmawialiśmy z absolwentką warszawskiej MSKPU, Karoliną Siarkowicz, która swój talent od dwóch lat rozwija w marce Bohoboco.

***

KAROLINA SIARKOWICZ – WYWIAD Z PROJEKTANTKĄ

Twoja kolekcja zaczęła powstawać jeszcze rok przed dyplomem… i tak naprawdę, wcale nie miała nim być. Co wydarzyło się po drodze? 

Wszystko zaczęło się od lekkiego zawirowania w moim życiu, kiedy tworzenie ilustracji i nowych kolekcji dla marki Bohoboco i jednoczesne egzaminy w MSKPU mnie zwyczajnie przerosły. Szukałam czegoś, co mnie zaintryguje, zainspiruje w życiu, popchnie do rozpoczęcia nowych rzeczy, być może próby założenia własnego brandu. Opierając się na tym, co zawsze mnie pociągało, powstawały szkice i rysunki, które miał okazje zobaczyć Mariusz Przybylski. Usłyszałam od niego, że to,  co widzi, zwyczajnie nie może się zmarnować. A jednak się marnowało, leżąc między innymi projektami. W końcu nadszedł moment, w którym udało mi się nareszcie skupić i rozwinąć to, co ja nazywam prawdziwym „sztosem” – modele płaszczy inspirowanych twórczością Marii Jaremy i sztuką Bauhausu.

proejkty(fot. Edyta Chachulska)

Swój dyplom „Monotype” przygotowywałaś właśnie pod opieką Mariusza Przybylskiego. Jak wspominasz Waszą współpracę?

Byłam świadoma swojej pracy, pewna siebie i zaangażowana w to, co chcę pokazać światu. Mariusz widział projekty do kolekcji już na samym początku, po czym zniknęłam, nikomu nic nie mówiąc. Z czasem sylwetki się zmieniały, ewoluowały. Z powrotem pojawiłam się dopiero przed samym dyplomem, zaskakując promotora. Zrobiłam kolekcję dyplomową, powiedziałam. Stałam obładowana pokrowcami z ubraniami, które widzieli wcześniej tylko moi bliscy. Bardzo dobra robota!, skomentował. Nie ukrywam, że właśnie takiej reakcji się po nim spodziewałam.

karolina

Jak sama przyznajesz, inspiracja do kolekcji niemal wpadła Ci w ręce. Co zafascynowało Cię w sztuce Bauhausu i twórczości Marii Jaremy?

Moją pierwszą i jednocześnie główną inspiracją był rzeczywiście Bauhaus, co widać po niektórych modelach z kolekcji. Poszukując dodatkowych bodźców wybrałam się do księgarni, ale nie znalazłam tam nic, co by mnie zainteresowało… poza albumem z twórczością Marii Jaremy. Zwyczajnie wpadł w moje ręce, a kiedy go otworzyłam, poczułam jakbym to ja była autorką jej prac. Urzeka mnie w nich paleta kolorystyczna, w której stonowany monochromatyzm łamały dominanty pojedynczych barw. Kompozycja wydała mi się idealnie wyważona i opracowana z matematyczną precyzją. Dostrzegłam siłę obłych, a jednocześnie geometrycznych, rozproszonych plam o ostrych kątach.

karolina(fot. Edyta Chachulska)

Dokładnie jak w Twoich projektach, pełnych obłych, geometrycznych cięć, które tym pozornie klasycznym formom nadają unikatowego, a zarazem intrygującego charakteru. Jaki związek ma dla Ciebie moda ze sztuką?

W modzie od zawsze szukałam odniesień do sztuki. Szczególnie tych dosłownych, takich jak przenoszenie dzieł na tkaninę. A że sama tworzę ilustracje, postanowiłam to wykorzystać. Tak powstały niezdefiniowane „ciała” na moich ubraniach – kształty i plamy kolorów, przypominające ludzi.


Twojej kolekcji miałam okazję przyjrzeć się bliżej podczas obrony dyplomowej i to, co zwraca ogromną uwagę to niezwykle wysoka jakość wykorzystanych materiałów. Opowiesz mi o nich coś więcej?

 Rzeczywiście, tkaniny w mojej kolekcji są drogie i nietypowe. Odwiedzając outlety tekstylne, szwalnie i hale produkcyjne, zawsze polowałam na coś nowego. Jednocześnie trzymałam się przy tym pewnej stylistyki, jaką sobie obrałam już dawno temu, szukałam konkretnych gramatur i kolorów. Tych niepowtarzalnych, cennych materiałów miałam w domu już cały stos. Powstały z nich unikatowe modele, z których składa się cała kolekcja.

o

Od ponad dwóch lat pracujesz jako projektantka w polskiej marce Bohoboco. Jak trafiłaś pod jej skrzydła?

Ładnie się ubrałam i poszłam na rozmowę! (śmiech) Poważnie – rzuciłam swoją dotychczasową pracę (nie związaną z modą) i oznajmiłam rodzinie, że zostaję projektantką. Chciałam spełniać swoje marzenia. Wiele osób się śmiało i żartowało z mojego szalonego pomysłu. Nie miałam doświadczenia w tym zawodzie, ale szukając znalazłam ofertę Bohoboco. Wysłałam zgłoszenie i czekałam. Zadzwonił telefon i zaproszono mnie na rozmowę. Musimy iść na zakupy!, powiedziałam do przyjaciela. Wchodząc do jednej z sieciówek, zapytałam: gdzie znajdę najdroższe spodnie? Koniec końców kupiłam tańsze, bo w nich wyglądałam i czułam się dobrze. Byłam gotowa. Rozmowa przebiegła pomyślnie, a zmagania o miejsce w dziale projektowym trwały trzy dni. Byłam najlepsza! (śmiech). Ale telefon zadzwonił dopiero po trzech tygodniach, co przysporzyło mi wiele nerwów. Tak trafiłam na statek Bohoboco i płynę nim do dziś.

siarkowicz(fot. Edyta Chachulska)

Na Twoje projekty z kolekcji „Monotype” czekamy z niecierpliwością. Kiedy planujesz wprowadzić je do sprzedaży?

Pracę z indywidualnymi klientkami w zasadzie już zaczęłam. Kontakt nawiązujemy najczęściej na Instagramie, później powstają projekty. To świetny rodzaj współpracy, w której daje z siebie wszystko. Na razie staram się zachować indywidualizm marki i chcę tworzyć przede wszystkim unikatowe rzeczy. Na większą, sprzedażową kolekcję przyjdzie jeszcze pora.

karol(fot. Piotr Porębski)

Projektantów, którzy są na początku budowania swoich marek odzieżowych zawsze pytamy: co jest kluczem do sukcesu na współczesnym rynku mody?

Znajomości. Jeszcze w liceum plastycznym jeden z profesorów powiedział mi: Karolina, talent to 2%, cała reszta to znajomości, ciężka praca i konsekwentne dążenie do celu. Myślę, że miał rację i tego się trzymam. Nie chcę oczywiście podcinać skrzydeł młodym osobom, które nie znają zbyt wielu osób w branży, ale to rzeczywiście istotny element sukcesu. Ich opieka, współpraca ze zdolnymi fotografami, grafikami. Zawsze pracujcie z kimś, kogo znacie i kto Was rozumie.

karol(fot. Piotr Porębski)

Jakie plany na najbliższą przyszłość ma Karolina Siarkowicz?

Podróżować, zwiedzać świat
pięknie żyć
, garściami życie brać (…).

Zakupy na Lamode

noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1
podobne artykuły

REKLAMA
noSlotData noSlotDataButCampaignVisibility:1

Preferencje plików cookies

Inne

Inne pliki cookie to te, które są analizowane i nie zostały jeszcze przypisane do żadnej z kategorii.

- receive-cookie-deprecation

- Gdynp

- Gtestem

- __eoi

Niezbędne

Niezbędne
Niezbędne pliki cookie są absolutnie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania strony. Te pliki cookie zapewniają działanie podstawowych funkcji i zabezpieczeń witryny. Anonimowo.

Reklamowe

Reklamowe pliki cookie są stosowane, by wyświetlać użytkownikom odpowiednie reklamy i kampanie marketingowe. Te pliki śledzą użytkowników na stronach i zbierają informacje w celu dostarczania dostosowanych reklam.

- __gads

- __gpi

- Gtest

- __gfp_64b

Analityczne

Analityczne pliki cookie są stosowane, by zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzą w interakcję ze stroną internetową. Te pliki pomagają zbierać informacje o wskaźnikach dot. liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

- _ga_*

- _ga

Funkcjonalne

Funkcjonalne pliki cookie wspierają niektóre funkcje tj. udostępnianie zawartości strony w mediach społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcjonalności podmiotów trzecich.

Wydajnościowe

Wydajnościowe pliki cookie pomagają zrozumieć i analizować kluczowe wskaźniki wydajności strony, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia dla użytkowników.

- Gdyn