Francuski przebój filmowy z lat 70, który dał początek artystycznemu kinu erotycznemu oraz najsłynniejszej sadze tego gatunku. Film „Emmanuelle” odniósł ogólnoświatowy sukces a tytułowa postać na zawsze wpisała się w historię kinematografii, jako poszukująca erotycznych przygód młoda Francuzka w Azji, symbol seksu i wyzwolenia.
Właśnie tą postacią i starym kinem została zainspirowana najnowsza kolekcja Paprocki[&]Brzozowski na wiosnę lato 2013. Wczoraj w nietypowej przestrzeni warszawskiego Och-Teatru na potrzeby pokazu, który jak spektakl został rozegrany na teatralnych deskach, stworzono niespotykaną instalację. Między dwoma rzędami widowni rozstawiono ogromne łóżko z wielkimi białymi poduszkami, które skąpane w czerwonym świetle od razu kojarzyło się z motywem przewodnim pokazu.
Pokaz otworzyła modelka w białej sukni do ziemi. Przechadzając się po prostokątnym wybiegu, wokół wielkiego łóżka kokietowała leżących na nim umięśnionych modeli. Początkowo przede wszystkim pojawiały się białe sylwetki (równocześnie na wybieg wchodziło kilka modelek), które były ogromnym kontrastem do tego, co działo się w pościeli – biały wciąż dla wielu pozostaje kolorem niewinności. Gra skrajności podgrzewała atmosferę a wtórowała jej grana na żywo przez Bueno Bros muzyka – filmowa mieszanka od francuskich lekkich nut poprzez nieco bardziej orientalne. Dodatkowo delikatne fasony niczym zwiewne koszule nocne, oraz włosy modelek w nieładzie, przywodziły na myśl erotyczny sen rozgrywający się na wielkim teatralnym łożu.
Projektanci na kolejny sezon proponują głównie bardzo kobiece projekty, zwiewne i opływające sylwetkę – dzięki czemu idealne na lato. Postawili na lekkie i delikatne materiały z niewielkimi tylko elementami różnorodności jak wstawki ze skóry, deseń panterki czy sukienka cała pokryta wzorami. Choć Emmanuelle była ikoną kina lat 70 to na wybiegu nie zabrakło nawiązań do obniżonej talii wspaniałych lat 20, która nadała jeszcze większej swobody prezentowanym projektom. Paleta kolorów była głównie stonowana, dominowały wyciszające pastele, które projektanci postanowili przełamać błyszczącymi tkaninami i zaskakującym przy całokształcie fioletem.
fot. Jakub Pleśniarski/LAMODE.INFO
Na wybiegu pojawiło się wiele propozycji zestawionych ze spodniami, które były dobrym przełamaniem pojawiających się wciąż zamaszystych sukienek podobnie jak projekty o ostrych, geometrycznych i precyzyjnych cięciach. Nie zabrakło oczywiście sukni jak z czerwonego dywanu – część kolekcji prezentowała się niezwykle wieczorowo. Niebawem zapewne będziemy mogli podziwiać niektóre projekty na polskich salonach.
Podobnie jak film „Emmanuelle”, który po raz pierwszy tak śmiało potraktował tematykę seksualności wciąż nie przekraczając granic dobrego smaku, tak duet Paprocki[&]Brzozowski po raz pierwszy wprowadzili wysmakowaną erotykę do polskiej mody. Pokazali zmysłowość i uwodzicielską moc kobiety.
Jednak ogromne nasycenie seksem i gra na skrajnych emocjach, jakie wywołuje ten temat przysłoniła całą istotę pokazu – projekty. Widzowie bardziej emocjonowali się nagością, dotykiem oraz grą aktorską przytulających się modeli i modelek niż najnowszą kolekcją, która spokojnie poradziłaby sobie bez tak bogatej, przyciągające uwagę oprawy.
Dlatego niezwykła spójność sylwetek oraz świetne krawiectwo są dowodem na to, że duet Paprocki[&]Brzozowski latami doświadczenia wypracował sobie stabilną pozycję, której nie potrzeba większych emocji niż te jakie przeżywają tłumy w oczekiwaniu na każdy ich pokaz.