Modelka Vivienne Rohner robi zdjęcie: to czarno-biały portret, który pojawia się na zaproszeniu i w scenografii pokazu kolekcji ready-to-wear CHANEL na sezon wiosna-lato 2022.
– Bo moda dotyczy ubrań, modelek i fotografów – zwierza się Virginie Viard. – Karl Lagerfeld sam fotografował kampanie CHANEL. Dziś zwracam się do fotografów. Uwielbiam sposób, w jaki postrzegają CHANEL. Wspiera mnie i inspiruje.
Duet Inez [&] Vinoodh wykonał zdjęcia nowej kolekcji, w tym zrealizował pięć filmów z Lily-Rose Depp, Almą Jodorowsky, JENNIE, Rebeccą Dayan i Quannah Chasinghorse-Potts, które powtarzają ten sam gest z kamerą w ręku.
– To magiczny przedmiot i zmysłowy gest, który przywołuje tyle wspomnień. W latach osiemdziesiątych, kiedy modelki znajdowały się na podwyższonym wybiegu, uwielbiałam dźwięk fleszy na pokazach. Chciałam odzyskać tę emocję – mówi o swoich inspiracjach autorka kolekcji.
Virginie Viard odtworzyła więc utęskniony wybieg w Grand Palais Éphémère, przestrzeni wielkości człowieka, w której intymna atmosfera sprawiła, że projektantka zapragnęła bardzo prostych strojów kąpielowych w kolorze złotym lub białym z czarnymi dodatkami.
Modzie plażowej towarzyszyły krótkie sukienki z tweedu w kolorze różowym lub fiołkowym, żakiety ozdobione wielokolorowym szydełkiem, a także dżinsowe garnitury. Pojawiło się też sporo nadruków, jak np. duże, kolorowe i pełne fantazji skrzydła motyla na czarnym szyfonie.
– Niektóre sylwetki są podkreślone dużym shopperem lub miękką pikowaną torbą ozdobioną dużym łańcuszkiem. Rozkloszowane obcasy, sprzączki Mary-Jane i sandały przypominają pirackie buty – mówi z rozbawieniem Virginie Viard. – Zawsze lubię mieć coś romantycznego. Odrobina tajemnicy.