NOIR ET BLANC DE CHANEL – INSPIRACJA
„Kobiety myślą o wszystkich kolorach, ale nie o nieobecności koloru. Mówiłam, że czerń ma wszystko. Biel też. Ich piękno jest absolutne. To idealna harmonia” – Gabrielle Chanel
Noir (czerń) i Blanc (biel), absoluty CHANEL, prezentowane przez Gabrielle Chanel w eleganckim, ponadczasowym i ikonicznym stylu, dziś wciąż tworzą trwały podpis Domu. Na jesień i zimę 2019, biały i czarny, najbardziej symboliczne (nie) kolory CHANEL, są zgłębiane i reinterpretowane przez Lucię Picę, CHANEL Global Creative Makeup and Color Designer, tworząc stylizowaną i wytworną kolekcję dla urody.
Od uformowanej i abstrakcyjnej do jedwabistej i zmysłowej, Lucia Pica wnosi swoje nowe podejście do tych mocnych kolorów CHANEL, zarówno z uznaniem dla ich transcendentalnego absolutyzmu, jak i z dbałością o niuansowe gradacje przestrzeni między nimi.
Biel i czerń, inspiracje NOIR ET BLANC DE CHANEL (fot. materiały prasowe)
W zgodzie z modernistycznym środowiskiem architektonicznym i kulturalnym Paryża, wybór przez CHANEL czerni i bieli można postrzegać jako odzwierciedlenie czasów Gabrielle Chanel; heban i kość słoniowa w stylu Art Deco, zarysowane linie graficzne Moderne, stylizowane fotografie i kadry filmowe, które się rozprzestrzeniły, nawet ujęcia samej Mademoiselle… Pamiętając o tym wszystkim, Lucia Pica zbliżyła się do ostatecznych, graficznych kolorów CHANEL, zarówno je celebrując, jak i humanizując; dosłownie czyniąc je cielesnymi dla współczesnego konsumenta.
Lucia Pica widzi teraz te kolory z życia Gabrielle Chanel jako część manifestu nowoczesności w urodzie współczesnych kobiet. Uwzględniając aurę srebrnego ekranu i srebrnego nadruku, szczególnie koncentrując się na gradacji kolorów w tych procesach, pojawiają się sepie, szarości i nowe „Rouge Noirs” (czerwone czernie). Lśniące, mieniące się tekstury dodają blasku, a zarysowane i strukturalne maty sprawiają, że są bardziej bezpośrednie. Kolekcja jest spotkaniem fantazji i rzeczywistości, stylizowanych organicznie, to idealna harmonia absolutów.
„Czerń i biel to kolory, które najbardziej kojarzę z Gabrielle Chanel; czasy, w których żyła, moc, jaką nadała tym kolorom, sposób, w jaki wyglądały w jej życiu. Czarnie i biele były w jej otoczeniu, we wnętrzach, w architekturze Paryża, a także w symbolice jej życia” – Lucia Pica
Kolory, inspiracje NOIR ET BLANC DE CHANEL (fot. materiały prasowe)
MAKIJAŻ TWARZY NOIR ET BLANC DE CHANEL
„W tej kolekcji pojawia się idea ekstremalnej fantazji i rzeczywistości, czegoś bardzo stylizowanego lub nakreślonego podczas codziennego użytku. Tekstura ma pewną wyczuwalność; jest tak realna, że staje się częścią twojej skóry. Jednocześnie blask unosi się nad nim, stając się niemal aurą, rodzajem widocznego w filmach glamouru. Mówi o tym LE GEL PAILLETÉ” – zapowiada Lucia Pica.
Aura mieniącego się blasku otula twarz. Oświetlenie sceny i studia, przekształcające się sugestywnie, zmieniające nowe gwiazdy lat 20. i 30. w bogów i boginie filmu i fotografii. Wezwano je z powrotem w całkiem nowej odsłonie.
Przekształcona w żel, zarówno jedwabista, jak i musująca. Światło jest wychwytywane i odbijane, sekret skrywa LE GEL PAILLETÉ. Tutaj, odżywiony i podkreślony przez bogatą formułę, pozostawia twarz i dekolt pełne blasku. Alternatywnie można go oszczędnie wykorzystać jako kolejną teksturę do przekształcania i podkreślania codziennego looku.
Żel LE GEL PAILLETÉ (fot. materiały prasowe)
MAKIJAŻ OCZU NOIR ET BLANC DE CHANEL
Filmowe i dramatyczne, emocjonalne i zmysłowe, stylizowane i mroczne… Spojrzenie ma to wszystko w świecie NOIR ET BLANC DE CHANEL. Grając na subtelnym tle, oczy są kluczowym punktem kolekcji. Gradacja czerni, brązu, srebra, szarości i bieli przywołuje ekranowe uwodzicielki z wcześniejszej, czarno-białej ery.
Biele i czernie są najbardziej dosłowne i celowe w STYLO YEUX WATERPROOF. Kredka do oczu Blanc Graphique kontrastuje z klasyczną Noir Intense – rozjaśniająca i odświeżająca biała podszewka z głęboką i przenikliwą czernią.
„Pragnęłam ożywić i odmłodzić LES 4 OMBRES. Kremowa aksamitna konsystencja i intensywna pigmentacja powinny dać poczucie nowej głębi i penetracji, a także poczucie odcieni filmowych lub fotograficznych” – mówiła o nowej palecie cieni Lucia Pica.
Kolekcja do makijażu oczu NOIR ET BLANC DE CHANEL (fot. materiały prasowe)
Paleta cieni do powiek LES 4 OMBRES została w tym sezonie ożywiona i wzmocniona, dzięki bardziej wystawnej pigmentacji i dyfuzji. W zestawie Noir Suprême, bogate, uzupełniające się brązy wczesnej czarno-białej fotografii są aksamitne, ciepłe i uwodzicielskie. Siostrzany komplet Modern Glamour zajmuje się bardziej błyszczącymi, kontrastowymi tonami srebrnego nadruku, w którym chłodna biel i satynowe szarości kontrastują z intensywną, matową czernią.
OMBRE PREMIÈRE TOP COAT to cień wystawny, ale subtelny połysk; efektowna warstwa zewnętrzna, którą można zbudować na bardziej znanych kontrastowych fakturach i kolorach. Pénombre jest jaskrawą czernią ze złotymi refleksami, podczas gdy Carte Blanche, jego odwrócony bliźniak – biały ze srebrnym blaskiem.
Cienie do powiek NOIR ET BLANC DE CHANEL (fot. materiały prasowe)
MAKIJAŻ UST NOIR ET BLANC DE CHANEL
„Są chwile lekkości z iskrzącym tonem – w dużej mierze te ze zdjęć; od fotografowania światła w nocy. Jest też coś zapożyczonego ze zmiany koloru w ciemność ” – zapowiada kolekcję do ust Lucia Pica.
W NOIR ET BLANC DE CHANEL natura jest przemieniona, szczególnie w kolorze ust. To odcień nocy, który okazuje się tak sugestywny, naturalny, a jednocześnie nadprzyrodzony. Obserwowany od nowa świat kolorów.
Błyszczyki NOIR ET BLANC DE CHANEL (fot. materiały prasowe)
W przypadku ROUGE COCO GLOSS, Laque Noire mowa o głębokiej czarnej wiśni, przywoływanej, aby okrasić usta wysokim i bogatym połyskiem. Crystal Clear to jego odpowiednik; transparentny, topliwy płaszcz o subtelnym blasku i sugestywności.
Natomiast ROUGE ALLURE LIQUID POWDER to gładko oswojona natura, delikatnie rozmyta i matowa. Bois de Nuit, skrywa jasny, ciepły palisander, a Timeless – jasny karmelowy beż.
ROUGE ALLURE VELVET EXTRÊME rozszerza z kolei ideę ogrodu nocą pod postacią Rose Nocturne, czyli głębokim matowym pączkiem róży, prawie jak druga skóra. Linię dopełnia Rouge Obscur, głębokie, bogate bordo, które plami usta, niczym dobre wino.
Pomadki do ust NOIR ET BLANC DE CHANEL (fot. materiały prasowe)
MANICURE NOIR ET BLANC DE CHANEL
„Uwielbiam moc czerni i bieli. Podoba mi się idea postrzegania ich jako dość abstrakcyjne, a jednocześnie tak czyste ” – zdradziła Lucia Pica.
„Noir” i „Blanc”, czyste absoluty, w pełni dedykowane są paznokciom, a ich piękno i harmonia pozostają nienaruszone. Jednocześnie abstrakcyjne i będące częścią nowej rzeczywistości LE VERNIS: optyczna biel i intensywna czerń nie zdradzają kompromisów w kwestii krycia.
LE VERNIS Pure Black jest zarówno wytworny, jak i otulający, sprawdzając się jako nowy rodzaj klasyki manicure`u. Głęboka czerń jest postrzegana jako wszystko, co najlepsze na wyciągnięcie ręki.
LE VERNIS Pure White jest zarówno zaskakujący, jak i pociągający, niemal agresywnie niewinny. Jego krycie i czystość wraz z duchem abstrakcji dają wrażenie klasyki CHANEL z przyszłości.
Lakiery do paznokci NOIR ET BLANC DE CHANEL (fot. materiały prasowe)