Główną inspiracją autorskiej sesji Pokusy jest malarstwo przedstawicieli prerefaelitów. Malowali realistycznie, zawsze jednak w swoich obrazach zawierali jakieś dodatkowe, ukryte treści. Ulubionym motywem prerefaelietów były piękne kobiety – często tworzyli wizerunki legendarnych bohaterek m.in. Ofelii czy Laury. Każdy, nawet najdrobniejszy szczegół wyglądu postaci był uwypuklany, zaznaczany na płótnie. Obrazy, utrzymane w duchu romantycznego symbolizmu, mistycyzmu i, w gruncie rzeczy, naiwnego sentymentalizmu stanowią niemal fotograficzne odwzorowanie rzeczywistości.
Realizm nie jest tu jednak słowem kluczem, takim słowem może być wyobraźnia. Prerafaelici bowiem potrafili przenieść swoją publiczność w świat magii i odejść od rzeczywistości, w której nie znajdowali już żadnej tajemnicy.
Nasza sesja tę tajemnicę odkrywa stopniowo, bez pośpiechu i świadomie. Każdy grzech jest tu jedynie delikatnie zaznaczony, opiera się tradycyjnym formom przekazu (każdy z grzechów poznajmy na zasadzie skojarzeń, nic nie jest powiedziane wprost). Jasne, pastelowe barwy kontrastują z tradycyjnym, nieco utartym obrazem.
Fot. Jakub Pleśniarski/ stylizacja Kamila Picz/ make up Dariusz Kotarski/ fryzury team Jaga Hupało Born To Create/ modele Karolina Mango Models/ Przemek Rebel Models
Pierwsze ujęcie przestawia grzech nieczystości, który pokazaliśmy w dość sensualny sposób, ale na zasadzie kontrastu. Modelka pozuje jednocześnie zmysłowo i dziewczęco. Granica między jej dwoma obliczami jest płynna, ale zauważalna.
Podobnie cienką granicę niedosłowności wyznaczyliśmy w zobrazowaniu pychy, poczucia wyższości nad innymi. Gra mimiką twarzy, zarówno modela jak i modelki stanowi jasny przekaz. To pełna emocji historia zawarta w jednym kadrze.
Gniew w sesji pokazany jest w konwencji minimalistycznej. Tutaj po raz kolejny główną rolę odgrywają szczegóły. Pomarszczone tło w prawym górnym rogu kadru, lekki grymas na twarzy modeli, nerwowe próby przedarcia kartki papieru.
W chciwości, kolejnym grzech, który zestawiliśmy z zachłannością także wszystko rozgrywa się na poziomie detali. Rozmazana szminka, podniesiona ku ustom dłoń, nawet ułożenie palców odgrywają niezwykłą rolę.
Zabarwiony ironią hedonizm znajdziemy w obrazie nieumiarkowania, a zazdrość prezentuje klasyczną historię miłości damsko-męskiej.
Kluczem sposób przedstawienia lenistwa, ostatniego grzechu jest postać leżącej modelki, jej nie wyrażająca przesadnych emocji twarz, praca rąk nadają fotografii spokojny, rozleniwiony ton.
W galerii znajdziecie wszystkie zdjęcia z autorskiej sesji Pokusy.
Nasza sesja powstała dzięki uprzejmości Studio Tęcza w Warszawie.